Głosowe sterowanie w grach

Gdy myślimy o sterowaniu grą, najczęściej wyobrażamy sobie, że robi się to za pomocą kontrolera, bądź też klawiatury. Niektórzy producenci lubią jednak eksperymenty i wyposażają swoje tytuły w obsługę głosową. W takim wypadku sterowanie grą polega na wydawaniu głosowych poleceń. Takie rozwiązanie ma jednak sporo wad. Po pierwsze zazwyczaj obsługuje tylko jeden język (najczęściej angielski), więc osoby, które nie znają języków obcych, są z góry skazane na tradycyjne sterowanie. Po drugie sterowanie głosowe wymaga mówienia głośno i wyraźnie. Często możemy mieć problemy z prawidłowym wypowiedzeniem bardziej skomplikowanych słów. Komputery często też mają problem z prawidłowym zrozumieniem nawet dobrze wymawianych poleceń. Mimo że technologia rozumienia mowy nie jest czymś nowym, wciąż nie jest tak doskonała, jak życzyliby sobie tego naukowcy. Z czasem jednak technologia ta powinna być coraz doskonalsza. Dzięki niej, wiele osób, które z przyczyn losowych nie mogą używać tradycyjnych kontrolerów, mają możliwość grania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>