Multimedia a reklama

Współczesnym światem rządzi reklama. Człowiek jest manipulowany reklamami, nawet o tym nie wiedząc. Jak to się dzieje? Przede wszystkim celem reklamy jest sprawienie, aby człowiek zapamiętał ją i produkt z nią związany na bardzo długo. Można to osiągnąć za pomocą tak zwanych multimediów. Multimedia to nic innego jak tylko wykorzystanie różnych form przekazywania informacji. Formy mogą mieć wiele postaci. Najważniejsze z nich to oczywiście – tekst, dźwięk, film, animacja, obraz. Kiedy połączy się te wszystkie ścieżki, informacja dociera do odbiorcy w dużym natężeniu, co daje większą szansę na zapamiętanie informacji. Dobra reklama to taka, które posiada chwytający i zwracający uwagę tekst, odpowiednio dobrany obraz, muzykę, animację, czy też film. Reklama to jednak nie jedyna dziedzina, w której wykorzystuje się multimedia. Są one także wykorzystywane w edukacji. Tworzy się tak zwane prezentacje multimedialne. W ten sposób informacja (nowa) ma docierać do ucznia na wiele sposobów. Dzięki temu taka informacji może zostać zdecydowanie szybciej zapamiętana. Obecnie bardzo często korzysta się z tego typu nauczania na studiach, gdzie prezentacje zastępują podręczniki i skrypty. Warto o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>